Generalforsamlingen er Norsk Eiendoms øverste organ. I år ble det et annerledes møte på grunn av koronapandemien, og møtet ble avholdt digitalt for å velge nye styremedlemmer og vedta andre faste saker. Medlemmene fikk også en forsmak på den nye ledelsen, med en innledning fra den påtroppende administrerende direktøren, Tone Tellevik Dahl.

Inspirasjon og samarbeid

Den påtroppende Norsk Eiendom-sjefen fortalte litt om sin bakgrunn og sine visjoner for foreningen: – Bygg former byer, nabolag og folk. Hvordan eiendommer utvikles, påvirker både arbeidsliv og dagliglivet, jobb og fritid.  Det gir sektoren et stort ansvar. Jeg ser frem til å være en pådriver og talerør for en viktig bransje, sier Tellevik Dahl.

Norsk Eiendom har lagt et vellykket år bak seg med økt synlighet og gjennomslag. Særlig under koronapandemien har foreningen vært det viktigste talerøret for eiendomsbransjen.

– I en krevende tid trenger vi felles løsninger. Det er tydelig at alt arbeidet Norsk Eiendom har gjort i 2019 og før det, danner et viktig grunnlag for gjennomslag hos myndiheter og støtte til medlemmene i pandemien vi står i, understreket Øystein Thorup som fikk gjenvalg som styreleder i Norsk Eiendom.

Foreningens arbeid systematiseres med tre pilarer: Næringspolitikk, bransjeutvikling og medlemsservice. Styrelederen løftet noen av de viktige sakene fra året som gikk:

• Egen bærekraftstrategi
  • Håndbok for bærekraftig stedsutvikling
  • Veikartet fortsatt relevant med mange nye tilslutninger
  • Håndbok for utbyggingsavtaler
  • Arbeid med skatt
  • Kommunikasjonsstrategi

Både det nye styret og den påtroppende administrerende direktøren ser frem til å jobbe med Norsk Eiendoms satsingsområder for 2020 som er synlighet/gjennomslag, bransjeutvikling og organisasjon ble også presentert.

Nye styremedlemmer: Ingse Galtung Døsvig og Ida Aall Gram

Nytt styre

Styret velges for to år og halvparten var på valg i år. Styret i Norsk Eiendom består nå av:

• Leder: Øystein Thorup (Avantor), 2020-2021
  • Christine Kahrs (Paal Kahrs Eiendom), 2019-2021
  • Stig Bech (Solon Eiendom), 2019-2021
  • Salman Saeed (Podium Living), 2019-2021
  • Ingse Galtung Døsvig (Bara Eiendom), 2020-2022
  • Ida Aall Gram (AF Gruppen), 2020-2022
  • Observatør: Katharina Bramslev (Grønn Byggallianse)

Om de nye styremedlemmene sier den gjenvalgte styrelederen at: – Jeg kjenner Ida fra tidligere og hun har alltid imponert meg. Hun er en krysning av faglig god og som forstår bransjen inngående. Ingse gir også et solid inntrykk, og representerer en eiendomsbedrift med lange tradisjoner og store ambisjoner, sier en begeistret styreleder.

Ida Gram (43) er konserndirektør i AF gruppen der hun blant annet har ansvaret for eiendom. Hun har bakgrunn fra både strategiarbeid, eiendomsutvikling og finans. Gram er utdannet siviløkonom og kom til AF Gruppen i mai 2017 fra stillingen som CFO i Gyldendal. Hun har tidligere jobbet i Orkla Eiendom og McKinsey & Co.

Ingse Galtung Døsvig (38) er administrerende direktør i Bara Eiendom. Hun har en mastergrad i interiørarkitektur og møbeldesign fra Kunsthøgskolen i Bergen og arbeidet i designbyrået FuggiBaggi. I 2011 begynte hun i Bara Eiendom, først som markedssjef og senere eiendomssjef. Ingse har tatt videreutdanning i både eiendomsfag, økonomi og ledelse. Hun har solid kompetanse innen eiendomsutvikling, design og konseptutvikling.

Første digitale generalforsamling gjennomført!

Kommende arrangementer

Citykonferansen Nord